Op 19 juli bestaat de Westeinderpas, de lokale cadeaukaart van Aalsmeer en Kudelstaart, precies één jaar! In het afgelopen jaar heeft de Westeinderpas zich bewezen als een krachtig instrument om de lokale gemeenschap te verbinden en lokale ondernemers te ondersteunen.
Een succesverhaal in cijfers Sinds de lancering hebben meer dan 100 lokale bedrijven zich aangesloten bij de Westeinderpas. Van gezellige boetieks en heerlijke restaurants tot sportverenigingen en maatschappelijke initiatieven, de Westeinderpas biedt tal van mogelijkheden om lokaal te besteden. Duizenden inwoners hebben de kaart gekocht of cadeau gekregen, waardoor deze lokale cadeaukaart zich heeft gevestigd als een geliefd geschenk.
Samenwerkingen en maatschappelijke betrokkenheid De Westeinderpas is niet alleen een stimulans voor lokale ondernemers, maar draagt ook bij aan diverse maatschappelijke initiatieven. Als partner van Stichting ANDERS Amstelland en door samenwerkingen met verenigingen zoals TV All Out en FC Aalsmeer, brengt de Westeinderpas leden vanuit het sportleven en de gemeenschap samen. Daarnaast hebben we bijgedragen aan evenementen zoals de Ride for the Roses, de veiling Kudelstaart voor Kudelstaart, de Pramenrace en de feestweek in Aalsmeer.
Kijkend naar de toekomst De ontwikkeling van de Westeinderpas stopt niet na dit eerste succesvolle jaar. Er wordt volop gekeken naar het uitbreiden van het aantal acceptatiepunten en het opzetten van nieuwe acties voor de inwoners. Er wordt actief gezocht naar mogelijkheden om de Westeinderpas te integreren in lokale evenementen en activiteiten.
Over de Westeinderpas De Westeinderpas is een lokale cadeaukaart die te besteden is bij diverse winkels, horecagelegenheden en andere bedrijven in Aalsmeer en Kudelstaart. De pas is verkrijgbaar bij verschillende verkooppunten in de gemeente en online via de website.
Meer informatie over de Westeinderpas en de verkooppunten vind je op www.westeinderpas.nl.
Foto: Initiatiefnemer John Keunen met de Westeinderpas bij de Watertoren in Aalsmeer. Fotografie door Michel ter Wolbeek.